My Blog List

Monday, March 8, 2010

Anak2 adalah permata Negara, penglipur lara



by DrMas Mohd

Assalamualaikumk & Salam sejahtera, salam 1 Malaysia semua Rakan FB, semua Warga Yg Prihatin. Penat dengan masalah semasa, mari relakskan minda dgn gambar2 kandid anak2 RPWP yg menangkan jiwa, lucu ada, sayu pun ada. Jika puluhan ribu bayi tidak dibuang dan terbunuh, diserah pula pd tangan2 yg Prihatin, pengasih..mungkin mereka juga akan jadi cute dan menceriakan spt anak2 dalam gambar ini.

Di samping melucukan, banyak pelajaran dari gambar2 ini. Ajarlah anak2 dengan semua elemen emosi - senyum, tawa, tangis, suka, marah, masam dll. Ibu bapa yg tak pernah senyum pasti melahirkan generasi yg masam dan kecut wajahnya, yg suka cakap merewang bakal melahirkan generasi yg fasik dan suka merewang dlm berkata2, yg pendiam akan menjadikan anak tidak pandai berhujjah, yg bisu akan melahirkan anak yg membisu walaupun tidak bisu (rujuk lapuran media sedikit masa dulu).

Komen yg lucu dan menarik akan saya pilih sbg tambahan Caption. Banyak lagi gambar2 candid, akan saya selongkar, utk ditambah isi album ini dari masa ke semasa.

"Sesungguhnya anak2 adalah perhiasan keluarga. Anak2 adalah permata Negara". janganlah buang anak lagi, kasihani lah mereka sbg mana allah mengasihi kita...!!!

Location: RPWP

lawati:http://www.facebook.com/search/?q=buang+bayi&init=quick#!/pages/Kuala-Lumpur-Malaysia/SAYA-BENCI-KEPADA-ORANG-YG-MEMBUANG-BAYI/345809135883?ref=ss

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...