My Blog List

Tuesday, January 4, 2011

Suka Duka Piala AFF Suzuki 2010 from TENANG SUDEY


Tahniah buat Malaysia kerana berjaya menjulang Piala AFF Suzuki 2010. Kesinambungan daripada post Harimau Muda Naik Kereta Kebal ke Stadium. Encik Tenangsudey rumuskan beberapa info yang perlu kita ketahui.

Tahukah anda Malaysia memenangi Piala AFF Suzuki 2010 dengan aggregat 4 2 kepada Indonesia.
Tahukah anda pasukan Harimau Malaya di bawa ke Stadium Gelora Bung Karno dengan menaiki kereta perisai atau kereta kebal Baracuda. Tahukah anda pertama kali di dunia pemain bola sepak pergi ke stadium dengan menaiki kereta perisai atau kereta kebal.
Bersiap sedia menaiki perisai menuju ke Stadium Gelora Bung Karno
Keadaan dalam kereta perisai

Tahukah anda laser menjadi bahan bualan hangat sepanjang perlawanan bola sepak final AFF suzuki 2010, samada di Bukit Jalil mahupun di Gelora Bung Karno.


Sharbinee Allawee dilaser ketika Indonesia menang 5 1 kepada Malaysia
Markus dilaser ketika di Bukit Jalil


Tahukah anda Khairul Fahmi menggunakan mata yang dilaser ini untuk menyelamatkan sepakan penalti daripada Firman Utina
Jadi selesai isu laser, dua2 main laser. Malah kalau nak diperbesarkan kita menang kot 2 1 dalam isu laser ni. Sharbinee dan Khairul Fahmi kene laser. Indonesia 1 je kene laser Markus je. Jangan bangkitkan lagi, jangan jadikan bahan perbalahan negara pula. Main laser tu tetap salah walau macam manapun. Matlamat tak menghalalkan cara.

Tahukah anda Norshahrul Idlan Talaha melangsungkan perkahwinannya dengan Siti Aisya Adam di Kota Bharu, Kelantan, 25 Dis 2010. Perlawanan akhir AFF Suzuki 2010 26 Dis 2010.
Norshahrul Idlan Talaha bersanding dengan Siti Aisya Adam


Tahukah apa terjadi pada Mahali?
Special Effect kat mata kanan Mahali sumbangan Oktovianus Maniani



Tahukah anda makanan yang mempunyai nama yang menarik di sekitar Stadium Gelora Bung Karno?
Nasi Gila
Tahukah anda, Kerajaan Kelantan menghadiahkan Khairul Fahmi Che Mat, sebuah rumah sebagai hadiah dan tanda penghargaan? Namun bentuk rumah belum dijelaskan bagaimana.
Khairul Fahmi Che Mat bersalaman dengan Tok Guru Nik Aziz
Tahukah anda, kerajaan Terengganu, akan menghadiahkan tanah lot dan wang RM5000 kepada 6 orang pemain negeri itu yang telah mengharumkan nama negara. Pemain-pemain yang berasal dari Terengganu adalah Mohamad Ashaari Shamsuddin, Sharbinee Allawee, Nor Shahrul Idlan Thalaha, Muslim Ahmad, Izzaq Faris Ramlan dan Mohd Faizal Muhammad. 6 orang kesemuanya.

Tahukah anda website FAM telah 'dideface' oleh golongan yang tidak dapat menerima kekalahan dan adat perlawanan menang kalah?



Tahukah anda yang wujudnya muka belakang akhbar seperti di bawah. Ia bukan berita benar, tapi tak mustahil akan terjadi satu hari nanti. Tenangsudey... hehe

Sumber-sumber gambar : Harimau muda, Facebook Page 1,000,000 People Agree Ben Williams is Referee from hell (AUSTRALIAN), Utusan/ROSNI MASRI

FROM TENANG SUDEY

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...